måndag 27 december 2010

♪♫ ♪ ♪♫ ♪♫ Nu är julen slut

... och du är lika ful och ingen fästman har du heller ♪♫ ♪ ♪♫ ♪♫ (melodi: Nu är det jul igen)
Denna trevliga lilla visa brukade min salige far muntra upp mig med i mellandagarna.

Nädå, det var inte så elakt som det kanske låter, han sjöng den med glimten i ögat.
Min far var en hejare på att sätta egna texter till kända (och mindre kända) melodier.
Han var en mycket humoristisk herre som för det mesta var på väldigt gott humör.
Var jag sörjer mest är att mina söner inte hann lära känna honom.
Tyvärr gick han bort alldeles för tidigt, endast 59 år gammal.
Det känns lite märkligt... jag har snart "vuxit ifatt" honom.

F ö har julen varit mycket fin. Julafton hos mig med tre av sönerna, med god mat och välkomna klappar. Och obligatoriskt sällskapsspel. I år blev det  "BRAINSTORM", ett jättekul spel, julsftonskvällen bara flög iväg.
Juldagen lugn och däst.
Annandagen med pojkarna, svärdotter, barnbarn, ex svägerska m söner, hos pojkarnas farmor.

(Farbror och storkusin Johan = roligare än tomten)

1 kommentar: