tisdag 28 december 2010

ÄNTLIGEN!


 En garnaffär har öppnats i stan! Som jag har längtat efter detta. Det var flera år sedan den förra affären la ner, strax innan "stickvågen" satte in, så har man velat ha garn har man fått åka till storstan. 

Jag är inte precis stadd vid kassa nu så här efter jul, men kunde ändå inte låta bli att inhandla detta garn (som ännu vackrare i verkligheten). 
Jag har inte bestämt vad jag ska göra med det, men det lutar åt ett par sockor.

I julklapp fick jag lite garnnystan av Olle, tre olika färger och däribland svart. Det ska jag använda till mitt långtidsprojekt - en virkad filt bestående av mormorsrutor. Det var tänkt att jag bara skulle använda mig av restgarner, men det räckte inte långt, det behövs ju en himla massa rutor.Jag har nog virkat ca 60 hittills, men behöver ung. 150 till. Börjar tröttna lite, så det ska bli kul att göra något annat ett tag.

Blivande filt.

1 kommentar:

  1. Tycker att sådana filtar är jättefina, hoppas att du tar tag i det igen ;-).
    Såg de fina julbilderna på FB men det gick ju inte att kommentera eftersom det inte var dina bilder ...
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera