söndag 12 december 2010

Helg i Hbg ♥

Nyss hemkommen från en fin helg i Helsingborg tillsammans men barn och barnbarn.

Var med Linnéa i går kväll o natt, medan pappa Danne m.fl. firade Johan. Johans sambo, Anna, hade tillsammans med Emil o Olle ordnat en liten överraskningsfest för födelsedagsbarnet, och medan de förberedde festen fick Danne locka med sig Johan ut på olika upptåg :)

Linnéa och jag passade på att leka och... leka och... leka. Lite sång och gos hanns också med.  När jag är med Linnéa glömmer jag allt vad ömmande leder och värkande knän heter. Hon är bättre än all världens medicin ♥
Danne berättade för mig något av det finaste jag fått höra. Han hade frågat Linnéa vilket hon tyckte var det finaste ordet. Efter att ha funderat en stund hade hon svarat "farmor". Jag blev så rörd att tårarna rann. Älskade goa lilla unge!♥ ♥

Idag var det så vår, och resten av familjens, tur att gratta Johan. Vi bjöds på fika med hemgjorda lussekatter och pepparkakor m m. Gott och mysigt!

Tänk att det är 27 år sedan man låg på Malmö KK med en liten goding i famnen. Det är inte klokt vad tiden går fort! Jag tyckte det var så mysigt att föda i december... han kom med ljuset lille Johan. Och en så lugn och förnöjd liten bebis var han. Bara han fick mat och torr blöja så var allt bra, och att storebror låg bredvid i vaggan och pratade "snällheter" :))
Johan 1 mån, Daniel snart 3 år

2 kommentarer:

  1. Det måste vara härligt det där med barnbarn. Skulle vara så mysigt att få uppleva det. Du jag fick nästan tårar i ögonen jag också när jag läste hon sa "farmor" Såna små änglabarn du :-)) Hon älskar allt farmor mycket.
    Tänk vad åren rusar iväg du. Barnen blir gamla och barnbarnen kommer å vi, ja vi blir ändå gamlare. Men förstår du får vitaminer av barbarn.
    Ha nu en jättego vecka vännen å vila kroppen.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  2. Nä men, har du börjat blogga igen !!?? Hade helt missat det men blev väldigt glad när jag såg det, har lagt til dig bland mina bokmärken så att jag hittar hit igen.
    Ett försenat grattis till födelsedagsbarnet ;-).
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera