torsdag 24 mars 2011

Fångvaktare - jag?


Här sitter min "stackars" katt hela dagarna och längtar ut.
När vädret tillåter vill hon helst vara på balkongen. Hon älskar att ligga där och lapa sol.
Men nu kommer småfåglarna och bygger bo under takpannorna - jag har sett både pilfink och talgoxe - så jag vågar inte släppa ut henne.
Jag är rädd om både Kokos och fåglarna. 
Ja, fåglarna kommer nog undan hennes jakt, men tänk om hon i sin iver "glömmer" sig och ramlar ner från tredje våningen. Det vill vi inte veta av!
Så innan Kokos får komma ut igen måste jag sätta upp någon form av skyddsnät.

Jag har en väldigt "dum" balkong. Den är helt oskyddad från väder och vind. 
När jag flyttade ifrån huset tänkte jag att det skulle bli sååå skönt att slippa allt trädgårdsarbete, men så fort det börjar våras kliar det i fingrarna efter att få odla och sätta blommor. Förra året satte jag ut flera krukor med blommor och kryddgrönt, men tyvärr blåste det mesta sönder.

Så - Alla tips om tåliga växter för en blåsig, oskyddad balkong mottages med tacksamhet.


3 kommentarer:

  1. Lilla kissen, ja den ser lite längtasfull ut!!
    Fast nej jag tror nog katter är smarare än så, alltså trilla ner. De e nog bara vi människor som är lite schopiga..haha. vet precis för jag har lite fjant för mig med mina hundar och hästar, oh de får man ju höra.

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  2. Ja du han ser längtansfull ut.Men han har säkert precis som du suttit och kollat in att fåglarna bygger där uppe. Har han varit en katt som fått gå ut och in förut när du bodde i hus? Kan förstå du saknar trädgård men det är också mycket jobb du. Kan du inte sätta upp några bambuväggar som läar lite ?
    Njut nu solen och våren vännen det gör jag :-)))
    Kramar OM gör jag också :-))

    SvaraRadera
  3. Tycker att du borde försöka sätta upp något vindskydd OCH kattnät så att både du och katten kan njuta av balkongen ;-).
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera