fredag 18 mars 2011

En sak man INTE ska göra när man har värk, är att möblera om.
Olle fick för sig att vi skulle ändra om lite här hemma, och visst, ombyte förnöje, så jag var med på det.
Du behöver inte lyfta, lovar sonen, det gör jag.
Men kan jag sitta still och titta på? Nej, det kan jag inte. Så för att det skulle gå lite snabbare (och för att jag är av den hjälpsamma sorten) bar jag mer än jag borde. Det straffade sig såklart. Idag har jag ont precis ÖVERALLT, till och med i lilltån - jag lovar. Men fint blev det! Han har blick för inredning, sonen.


Numera kan jag sitta vid datorn framför fönstret och se tågen komma och gå. Jag ÄLSKAR tåg. Är ju nästan född i ett. Pappa var järnvägare, så vi åkte väldigt mycket tåg när jag växte upp. På den tiden hade även familjen till SJ-anställda fria resor. Vi kunde t o m ta båten till Danmark eller Tyskland, och det gjorde vi. Härliga tider :)

Kokos däremot gillar inte omöbleringen - hon tyckte det var bra som det var!
 Hon har gått och lagt sig där hon ALDRIG brukar ligga - i sin egen lilla koja. 


Och där har hon visst tänkt stanna - sur, arg och förnärmad..
Fast i morgon blir det "lördagsgodis" - då kommer hon garanterat fram :)

Ha nu en fin helg alla läsare av denna blogg.
SO LONG

1 kommentar:

  1. Å det är väl kul att möblera om. Å hjälp fick du också :-)) Ja du inte lätt att bara titta på men du får försöka vila dej nu å njuta av att det är ommöblerat :-))Så mysigt att ha bra utsikt också Kokos vänjer sej nog ska du se :-)
    Det var i morgon du skulle på kallas va ? Ha det så mysigt då.
    Å ha en riktigt go helg.
    Kramar OM

    SvaraRadera