onsdag 9 mars 2011

Snart klar

Garn: soft cotton från Järbo

Jag jobbar på! 
Om jag inte bryter fingrarna eller nå't lär koftan bli klar till den 16:e.  
Bara en ärm kvar. YES!

Att sticka i rent bomullsgarn är inte så lätt, det är så oföljsamt och arbetet blir lite sladdrigt, tycker jag. Fast det beror kanske mer på mig än på garnet.  Föredrar dock att sticka i ull.




Det har ju varit så soligt och fint i flera dagar nu och det har påmint mig om hur smutsiga mina fönster är. I morse tog jag därför tjuren vid hornen och putsade dem. Och vad tror ni händer? Just det - det börjar regna. Suck!

A'jö


3 kommentarer:

  1. Duktig du är med din stickning.Den ser så vårig ut i färgerna. För att inte tala om att du putsat fönster. Jag såg i går i solen du hur skitiga mina är. Men i dag har vi ju fått både regn å snö så det är väl tur man inte tvättade dom.
    Nu röstar jag för mera regn så snön försvinner. Hör just att första tranan landat vi Hornborgarsjön. Det är väl ett vårtecken om något.
    Ha nu en go fortsättning på veckan. Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara färger, ska det bli en födelsedagspresent ?
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  3. jepp... en födelsedagspresent är det tänkt att bli

    SvaraRadera