fredag 11 mars 2011

Vem där?

Angående tävlingen nedan gick jag för skoj skull in och kollade på min statistik.
810 besökare sedan bloggen startade i dec -10. Det var bra och lite förvånande. Trodde inte att det var så många som läste min blogg. Men vad som förvånar mig mest och gör mig lite mycket nyfiken är att någon från Iran är en ständigt återkommande besökare. Undrar vem det kan vara? Spännande va?

Jag ska också ha en utlottning, tror jag, när jag uppnått 1000 besökare. Då kanske personen från Iran får lust att vara med och då får jag veta vem hon/han är... hehe. Det går säkert att ta reda på det ändå, men det blir ju lite mer spännande så här.

Nu på morgonen skiner solen över sta'n så det får bli en promenad framåt förmiddagen. Kanske tar jag en tur till torget och köper hem några penséer. 


Undrar om det är för tidigt?

Visste ni förresten att penséer är en symbol för den fria tanken?
Penséen kan ju likna ett människoansikte, och då den börjar sloka ser den ut som en människa som sitter i djupa tankar.
Morsan har en tavla av Albert Engström, som vid första anblicken ser ut att föreställa en bukett med penséer. Men tittar man noga ser man att varje blomma är en välkänd "gubbe". Han var rolig han, A E.

8 kommentarer:

  1. Hej...tack för ditt besök. Alltid så kul när de dyker upp nya besökare. Tack för du deltar i min utlottning. Trevlig blogg du har, återkommer jag. Nu ska jag fara på handlarunda..
    Trevlig helg.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Iran… tänk om det är en oljeshjek som blivit förtjust i dog:))))

    Ditt ”Lilla Snöre” dvs barnbarnet är så otroligt charmig och söt på bilden…. lyckis dig som har en sådan skatt.
    Kram å dig

    SvaraRadera
  3. Spännande att folk från hela världen kan hitta varandra. Jag har en tjej från Kina från spacetiden som jag fortfarande har kontakt med via msn emellanåt. Hon hade hittat mitt space och tyckte att namnet mormor var så kul så hon kallade sig så fast hon bara var drygt 20 år och definitivt ingen mormor:)Hoppas du får svaret på vem den okända iraniern är!!
    Kram o ha en bra dag:))
    Mamma Mu

    SvaraRadera
  4. Hej! Hittade hit idag och vill lämna ett litet spår efter mej. Roligt att titta runt hos dej. Är liksom du en utflyttad från småländska höglandet.
    Så vacker pensé du visar och färgen är ju den rätta. Hos oss är det alldeles för tidigt att tänka på blommor - har massor av snö säkert 80 cm.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Ja tänk om det är som CW tror. En oljeshjek som blivit förtjust i dej :-)) Det du !!!!!
    Pensèer man får ju vårkänslor ju :-))) Men är det inte lite tidigt att sätta ut dom nu? Dom tål ju inte mycket frost. Men SNART du så kan vi plantera. Å vad mysig det ska bli när våren knackar på dörren. Ja hos dej knackar den ju lite tidigare än här uppe hos mej.
    Ha nu en riktigt go helg vännen.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  6. Oj, förlåt, jag satt i penséer :-)
    Men du, spännande...

    SvaraRadera
  7. Hej och tack för ditt besök hos mig. Roligt att du är från småländska höglandet. Det är ju där jag bor.
    Jo, det här med blockning.
    Att blocka är helt enkelt att spänna ut det man har stickat så att det får sin rätta form. inget krångligt alltså.
    Allt gott!

    SvaraRadera
  8. HUR hittar du hur många besökare du har/har haft ?
    Kanske jag också borde ha en tävling ;-).
    Sköt om dig!
    Kram

    SvaraRadera