torsdag 17 mars 2011

ur led

Mitt senaste alster. Sköna handledsvärmare.

Och de behövs!
Var på reumatologen igår och fick min "dom": 
Artros i fingrar, handleder och armbågar bla.
Ingen bot finns - det viktigaste är fysisk aktivitet. 
Så jag ska fortsätta att hålla fingrarna igång :)

Jag har något om heter generaliserad artros.
Den är ärftlig och inte så vanlig.
Ska få komma till en smärtklinik och det hoppas jag mycket på.
Där kan jag kanske få lite annan hjälp än bara dessa eviga värktabletter - som jag idag tutar i mig i parti och minut. Vill bara spy på dem!

Nu till något roligare:
Ringde och grattade Linnéa på 4 årsdagen.
-Tack, farmor! Kommer du på kalaset på lördag?
-Klart jag gör!
-Bra-jag-har-inte-tid-att-prata-mer-pappa-och-jag-leker-med-barbie-pussokram-hejdå.

Nu ska jag ut på min dagliga promenad. Den blir inte så lång - det är för blåsigt och kallt.

So long!

2 kommentarer:

  1. Härliga värmare !
    Hoppas verkligen att du kan få hjälp på smärtkliniken, förstår att du vill inte knapra värktabletter alltid ...
    Här är det också blåsigt och kallt, får nog ha flickorna inne i dag.
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Dom värmarna ser goa ut du :-)
    Hoppas du kan få nån hjälp.
    Jag har ju Artros i många leder. Är opererad i båda tumlederna. Men Jag har det ju även i käklederna och det är ingen höjdare du :-(
    När jag förra gången var hos tandläkaren så var det riktigt besvärligt. Jag kan ju öppna munnen mindre och mindre så nu börjar jag få problem med att gapa.
    Nu ligger jag efter i dina bloggar nu hoppar jag till nästa. Kramen vännen

    SvaraRadera