måndag 4 april 2011

Tålamod är mitt andra namn

Har fått för mig att jag ska sticka en sjal, alla gör ju det.
I lördags, när jag var med min svärdotter i en garnaffär i Malmö, hittade jag mönster till en svärmorssjal. Det var ju taget! Hittade även ett garn i blekrosa, 70% kamull, 30% tussahsilke. Dyrt som pocker, men jätte-jättefint.
Sedan har jag jobbat med detta mönster så jag nästan blivit tokig. Tror jag har börjat om säkert 30 gånger innan jag fick rätt på det. Nu äntligen börjar det likna något!

-------------------------

Idag fick jag ett paket med posten. I det låg en härva handmålat ullgarn. Det är lite skarpare i färgerna än bilden visar - det går i orange.
Det ska bli till ett par sockor, tror jag.

Så nog har jag att göra alltid  :)



5 kommentarer:

  1. men vad duktig du är..det ser jättesvårt ut

    kram på dig

    SvaraRadera
  2. Men så fint! Så vackert mönster och min favoritfärg:) Beundrar alla som klarar detta. Jag klarar med nöd o näppe att sticka räta maskor till en rak halsduk!!
    Duktiga du!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint mönster. Kommer att bli en jättefin sjal. Så himla duktig du är. Ha nu en go fortsättning på veckan min vän. Kram

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt, både sjalen och ullgarnet !
    Du är såå duktig !
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera