tisdag 5 april 2011

Som sagt...

tååålamod.
Efter att ha varit iväg i en vecka, var katten som tokig när jag kom hem. 
Hon började med att skälla ut mig efter noter, hon sprang runt benen på mig och jamade i högan sky. När jag ville klappa henne satte hon bara nosen i vädret och gick därifrån. 
Sedan var hon ju tvungen att spana in alla nya grejer jag hade med mig hem - inget till henne dock och det surade hon över. 
I ett obevakat ögonblick tog hon mitt nya garn och sprang runt med det tills garnet gick av... sedan for hon in i sovrummet och välte ut tvättkorgen... upp i fönstret och ner med en blomkruka... tillbaka in i vardagsrummet för att vässa klorna på soffan (strängerligen förbjudet)... därefter satte hon sig på tangentbordet och vägrade flytta på sig... och så där höll hon på tills både hon och jag var helt utmattade. 


Välkommen hem, matte!

(naaaw, matte älskar dig också Kokos)

4 kommentarer:

  1. haha..ja de kan straffa sig att vara borta för länge.

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  2. Som sagt hon talar om för dej att så här lämnar du henne inte :-)))Ge henne ett eget garn nystan att leka med så hon har nått när du stickar :-)
    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. underbara katter:)))) snacka om att vara klokis minsann. Jag tycker din katt verkar vara helt underbar.
    Katten var inte nöjd med att du åkte bort helt enkelt:)))) vår Nils var också sura på oss då vi sist kom hem från Sthlm.


    kram kram

    SvaraRadera
  4. Kan nog tro att hon ville säga dig att du inte ska överge henne på det viset igen ;-).
    Önskar dig en skön helg, kram

    SvaraRadera