söndag 17 april 2011

Barbiehelg

Nyss hemkommen från Hbg. Har varit och lekt med Linnéa medan hennes pappa var ute och förlustade sig.  (Det är honom väl unt, han jobbar häcken av sig på Findus på helt okristliga tider.)
Linnéa blev glad för barbiekläderna jag stickat, så vi lekte med barbie mest hela tiden.
Linnéa var regissör och jag fick göra som hon sa ;) Det handlade mycket om kärlek och bröllop, med inslag av otäcka, läskiga monster.
Fantasin var det då inget fel på, jag hade lite svårt att hänga med i svängarna ibland  :)
När vi inte själva lekte tittade vi på film - om och med barbie.


Så här såg min egen barbiedocka ut när jag var liten. En av de första, med kort rött hår, och ganska ovanlig har jag förstått - värd en slant på barbiemarknaden. Den övertogs sedemera av min 9 år yngre lillasyster, som av någon outgrundlig anledning skalperade henne.

3 kommentarer:

  1. åh vilka minnen det väcker inom mig:)
    Jag hade också en sån där Barbie men jag har kvar den. Det som skiljer är att jag har en docka med 3 peruker och då var det en sån där peruk med.
    Min gamla Barbie har jag dock klippt bort ögonfransarna på och halsen är sönder:)))
    Jag inser nu att jag var rätt ”vild” och hetlevrad när jag var liten men nu är jag sval och lugn som en filbunke:)))

    Jag längtar verkligen tills jag blir farmor… hoppas bara allt går bra för man oroar sig alltid även om man ska ta det som det kommer.

    Tack för roliga minnen som du tog fram i mig KRAMKRAM

    SvaraRadera
  2. Å jag hade ingen Barbi:-( Men jag klarade mej bra ändå :-) Men mina barn hade så här står en hel låda med dockor och kläder och hus å bilar :-) Tänk vad det lekts med detta :-))
    Kan tro lilla barnbarnet blir glad åt att få mera kläder till Barbi som farmor gjort och sen få leka med detta och farmor. Ja då kan det väl inte bli så mycket bättre. Förstår du njutit nu min vän.
    Här har vi njutit åt en strålande helg. Å vad jag älskar denna VÅR du :-))
    Ha en go kommande vecka nu.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  3. Min Barbie såg nästan likadan ut men hon hade brunt hår ;-).
    Min Mor brukade göra kläder åt henne, både sydde och stickade och virkade, tyvärr har jag inte ärvt hennes handarbetsfärdigheter ...
    Önskar dig en Glad Påsk och håller tummarna för att din dator ska överleva !
    Kram

    SvaraRadera