fredag 17 juni 2011

Rolig post!



Den här cd:n kom i brevlådan. Det var min käre Johan som nog tyckte att morsan behövde piggas upp lite. 

Och som jag har skrattat! Jag bara älskar Hasse&Tage, Monica Zetterlund, Lena Nyman och Gösta Ekman.

Förr, för länge länge sedan, brukade jag köpa LP-skivor med Hasse&Tage och ge min pappa i julklapp. Sedan satt vi hela julhelgen och lyssnade och skrattade och sjöng med - för vi lärde oss snabbt det mesta utantill. 
Och faktum är att jag fortfarande kom ihåg mycket ... Så nu jag har sjungit mig hes till O vad en liten gumma kan gno, elektrisitetsvisan, donna Juanita, sov lilla Totte m fl.
Nog blev jag uppiggad alltid!

3 kommentarer:

  1. Härligt när nån piggar upp en du :-)) Omtänksam son :-) Sjung på du å ha en riktigt go helg.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hasse &Tage kunde verkligen konsten att underhålla.

    SvaraRadera
  3. Tittar in och önskar dig en skön midsommar.
    Ska ha nära och kära här i morgon på sill och potatis men resten av helgen blir min egen lyxiga baravarahelg.
    Kram!

    SvaraRadera