lördag 4 juni 2011

PIGG SOM EN 100-ÅRING

Visst är det lite lustigt med en stad, vars innevånare inte är mycket yngre än själva staden.
Eslöv. i folkmun även kallat "Käppastan" (eftersom det bor så mycket gamlingar här), fyller 100 år i år. 
Det har och ska under året firas på diverse sätt. 
På nationaldagen kommer kungen tex... bara det ni!

Men idag ska den stora folkfesten gå av stapeln. 
Då ska allt tas igen och Eslöv förvandlas från " Sveriges tråkigaste stad" till något (mycket?) roligare. 
Idag ska det firas på gator och torg med... 
ja, med vad då? 
Ursäkta om jag låter som "negativa Rune" men jag har läst programmet och blev inte särskilt imponerad.

Det "hippaste" de kunde komma på var att ta hit Bo Kaspers,
 förvandla min gata till "Världens längsta gatumålning",
ha en matgata med burgare, pizza, munkar och älgkebab
och en Friskis & Svettis uppvisning - spännande.
Ja och lite till - man kan visst få testa en liggcyckel hos Trampkraft.

Jo då, jag ska ut och kolla på kommersen, och kanske har jag ändrat uppfattning till kvällen - jag tillhör ju själv snart det "gamla gardet" ;)
 

2 kommentarer:

  1. Jag är också det gamla gardet:))) men en kebab låter smarrigt för jag älskar ju mat.

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte det var så kul när jag läste din blogg och såg att du bor i Eslöv. Det är min barndomsstad.

    SvaraRadera