torsdag 2 juni 2011

Årets första jordgubbar


blev jag bjuden på i söndags, på Mors dag.
Åh så underbart goda de var. 
Hoppas det blir en riktig jordgubbs-sommar i år - 
kan aldrig äta mig mätt på dessa goa bär.

Garnaffären i stan har under hela maj månad reat ut (nästan) alla sina vintergarner,
så jag tog med mig Emil dit för att han skulle få välja garn till en tröja.
Det hade jag lovat honom efter att ha stickat en till Olle.
Utan att tveka valde han detta:
Ett mycket fint isländskt ullgarn i en härlig färg.
Det var typiskt nog inte rea på detta garn, men Emil blev så förtjust i färgen, och just den färgen fanns inte i något annat garn, så jag köpte det ändå. 
Vill ju att pojken ska bli nöjd :)

Men det projektet får vänta ett tag, har ju lite annat på gång för tillfället - för er som kommer ihåg min lilla tävling.

A'jö


4 kommentarer:

  1. Åh vad dom såg goda ut jordbubbarna :)
    vad flitig du är som stickar så mycket :)
    Ha en fin helg gumman
    hälsar Gnuttis

    SvaraRadera
  2. Du har alltid mycket stickning på gång du :-)
    Kul ! Kommer säkert att bli en go tröja när den blir klar.Jordgubbar det är attans så gott det du. Det ska vi äta mycket av om några veckor när högsäsongen börjar. Ha nu en riktigt go långhelg. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  3. Mums med jordgubbar, hoppas att jag får några när ajg kommer hem i sommar, de som finns här är ju importerade från långt borta och smakar inte så mycket ...
    Lett-lopi är ett underbart garn, blir säkert en härlig tröja.
    Önskar dig en skön helg, kram.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin färg på garnet. Jag saknar att stick och virka. Har ju lite problem med att handarbeta pga nackeländet men jag tror jag ska försöka att sticka en liten kofta till min lille Knut.
    NU har jag kommit till ro med att vara farmor:))) jag hade ju så svårt att förstå att det var sant att jag fått ett litet barnbarn. Helst av allt skulle jag vilja behålla han själv här hemma men det går ju som sagt var inte:)

    Kram till dig

    SvaraRadera