fredag 2 december 2011

Hur svårt kan det vara?

Min mor är ganska dålig, men mest är hon gammal, ensam och ledsen.

Min kära syster har erbjudit henne att komma ner till Skåne och bo över jul och nyår åtminstone.

Jag har erbjudit mig att komma upp och hämta henne.

Först tänkte jag att vi kunde ta tåget, men mor orkar/vill inte åka tåg, med alla byten det innebär.

Då tänkte jag hyra en bil, men eftersom jag, av ovidkommande skäl, inte har något kreditkort gick inte det. Inte ens om min medpassagerare betalade med sitt kreditkort.

Nu har jag försökt låna bil, men icke sa nicke... alla är så beroende av sina bilar att de inte kan vara utan dem ett dygn.

Ledsen, arg och besviken!

4 kommentarer:

  1. Jag skulle också vart ledsen och arg om jag hade så ohjälpsamma människor runt mej. NÅN kan väl låna dej en bil eller !! Måste ju fixa så din lilla mamma kan komma ner till er ju.Har inte syrran bil ? Hoppas verkligen allt kan ordna sej till slut.
    Kramar om och önskar dej en mysig andra advent gör Tina

    SvaraRadera
  2. Men så trist !! Fortsätt att fråga vänner och bekanta, NÅGON måste väl kunna låna dig en bil !!??
    Hoppas att du får en fin Andre advent trots detta, kram.

    SvaraRadera
  3. Tusan att vi inte bor åt samma håll :(
    för min bil hade du faktiskt fått låna :)
    hoppas innerligt att det löser sej till det bästa för din mamma... och för dej såklart
    kram i massor

    SvaraRadera
  4. Tack för värmande och stödjande ord!

    SvaraRadera