onsdag 7 december 2011

En lisa för själen

Linnéa är en härlig unge och hon har en otrolig förmåga att få mig på gott humör.

Det är min Helsingborg-vecka nu, då jag sover hos L medan hennes pappa jobbar natt.

Jag frågade L om hon ville att vi skulle  baka lite pepparkakor till jul - och det ville hon.

Så vi gick ner till Coop för att inhandla ingredienser till pepparkaksdegen,

Linnéa gick bakom mig med sin lilla kundvagn, medan jag yrade runt efter sirap, smör, kryddor, vetemjöl mm.

Så passerar vi en stapel med röda bukar fyllda med pepparkakor och Linnéa utropar:

 "Farmor, är det inte enklare om vi köper en så'n där!"


Jag skrattade så tårarna rann, men

nix pix, vi köpte ingen burk, så i eftermiddag ska här bakas!

2 kommentarer:

  1. Underbara ungar du :-)))) Hoppas du och L har haft en riktigt mysig bakdag.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  2. Ett barn av sin tid :)

    Så mysigt det låter att baka med barnbarnen!

    SvaraRadera