måndag 4 juli 2011

På resande fot


I morgon åker jag till Helsingborg  för att mysa och ha trevligt
med mitt lilla barnbarn och sönerna.

Om vädret tillåter ska vi ta en tur till Ven en dag.
Jag har, skam till sägandes, aldrig varit där så det ser jag mycket fram emot.
Man kan hyra cyklar och ta sig runt ön för egen maskin,
men om jag känner mitt knä rätt föredrar det häst och vagn :)


Hoppas även på soliga dagar så vi kan bada i havet.
Åh vad jag har längtat efter det!
Förra sommaren drogs jag med ett elakartat bensår och kunde inte ens doppa mig -
och som jag led - jag som älskar vatten!
Men det ska jag ta igen i år, med råge!

Från Helsingborg åker jag upp till Småland igen, till mor i Eksjö -
och blåbärsskogen.
Hur länge jag stannar där vet jag inte.
Har inget att passa här hemma förrän i augusti. 

Så en skön fortsättning på sommaren till er alla! 
So long!

1 kommentar:

  1. Hoppas att du fick komma iväg till Ven OCH bada ;-).
    Jag har faktiskt kommit till Ven en gång på en skolresa, var mycket trevligt.
    Småland är underbart, vi var alltid där på våra semestrar när jag var liten, kan tro att du har det skönt där med din Mor.
    Nu har mina sondöttrar och deras pappa åkt hem så jag kan "få" använda min dator igen ;-).
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera