tisdag 8 februari 2011

Nu är det mycket på g...


Jag "tröttnar" fort och måste därför har flera projekt på gång samtidigt så jag kan varva.
Samtidigt som jag håller på med Olles tröja, så stickar jag på ett par nya sockor. Får ser vilket som blir färdigt först.

Det kom ett kort  med posten idag, som gjorde mig sååå glad!


Internet-hälsningar och sms-meddelanden i all ära,
inget går upp mot ett äkta kort i brevlådan!

Jag har sparat alla kort och personliga brev jag fått genom åren. Kan inte med att slänga så'nt som någon annan skrivit till mig. Jag har en hel kartong full av brev och kort - från jag var liten och mormor skrev till mig och breven från min bästis jag var tvungen att flytta ifrån och en del kärleksbrev också m fl m fl. 
Med åren har de dock blivit allt färre (inte bara kärleksbreven), nu skickas hälsningarna via telefon och dator. Men inte tusan sparar man på alla sms eller mail man får, hur fina de än är. Jag är ingen bakåtsträvare, men just den utvecklingen är lite tråkig tycker jag.

Nej, nu ska jag ut i blåsten, har en date med min läkare ;)
So long!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är sååå mysigt att följa dej :)
    det är rätt mysigt och tänka på sina nätvänner och följa er alla i livets vardag :)
    sköt om dej kompis :)
    kram från Anne-len

    SvaraRadera
  2. Jag håller VERKLIGEN med om det du skriver om de brev man får på lådan!
    Hoppas läkarbesöket gått fint!

    SvaraRadera
  3. Jag blir också jätteglad när jag får brev eller kort. Men är urusel på att skicka. Borde försöka bättra mej.
    Du är duktig med dina stickor vännen. Saknar det när jag ser dina stickningar. Men men jag får göra andra saker i stället.
    Ha det så gott nu.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om att det är något speciellt med "riktiga" brev.
    Sköt om dig
    Kram

    SvaraRadera