måndag 24 januari 2011

Sockor


Sockorna till Linnéa är klara.
 Garnet jag använde var flerfärgat och ränderna blev av sig själv, så att säga.(Järbo miniragg)
Det var lite knepigt att få till 2 precis likadana sockor. Den andra sockan jag gjorde blev helt olik den första, så jag fick göra om.


Titta! Två helt olika sockor :)) Och jag upptäckte det inte förrän båda var klara.
Nej, den typen av garn kommer jag nog inte att använda mig av fler gånger, bättre att randa själv.

Jag är så glad över att jag kan använda mina händer till att handarbeta igen. Har varit inne i en period med värk och "olydiga" fingrar, och då kunde jag inte hålla i ett par stickor. Men nu känns det okej.  Blir lite rastlös när jag inte har något för händer.
Därför har jag satt igång med ett nytt projekt, ett par varma sockor till mor. 


Det här garnet är melerat och arbetet blir även här randigt, men eftersom det går ton i ton gör det inte så mycket om inte ränderna kommer på exakt samma ställe.



2 kommentarer:

  1. Å det finns väl inte nått goare att trä på fötterna än ett par hemmastickade sockor :-)
    Har stickat mycket förr men nu funkar det inte.
    Kan tro att både mor och Linnèa blir jätteglada för sina sockor.Ha nu en go vecka Carina.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  2. Ja jag känner hur lusten att sticka kryper fram När jag läser och ser dina fina sockor, Tyvärr så klarar inte mina reumatiska fingrar av det där stickandet lika bra längre.:(
    Men man får söka sig till andra intressen
    och när händena är som bäst, så försöker jag en liten stund itaget med stickorna. Men det blir inte riktigt det samma som tidigare.
    önskar dig en fin fortsättning på veckan från Kristina

    SvaraRadera