tisdag 12 juni 2012

Deppareda'n

Tja, vad ska jag säga... Arbetsträningen funkade inte.
Något jag befarade sedan innan. Och jag är inte negativ, jag är realist.
Det är lite som att slänga en som inte kan simma ut på djupt vatten och hurtigt stå sidan om och ropa "heja på, du kan simma om du bara vill, du kan väl åtminstone försööööka, var inte så lat, tänk positivt".

Jag fattar inte varför "alla" andra tar sig rätten att tycka vad som är bäst för mig.
Varför ska jag behöva "bråka" om att få behålla lite av min självkänsla och integritet.
Om jag inte vill/kan sälja mig till vad som helst är det jag som är besvärlig?
Medan det jag verkligen behöver hjälp med blundar man för.
"Livbojen" får jag försöka fixa själv.






2 kommentarer:

  1. Trist men jag förstår vad du menar med att du inte är negativ utan realist, det brukar jag också säga ...
    Hoppas att du får en skön sommar, jag har ingen tid alls över för bloggen och det lär väl inte lugna ned sig förräns i höst ...
    Den 21/6 bär det av till Skåneland :-) :-) :-).
    Kram, Doris

    SvaraRadera
  2. Förstår helt hur du menar. Jag var "bollad" med i flera år. Nu är jag väldigt tacksam att den tiden är över och att jag själv kan göra det som känns bäst just för mej.
    Såg på FB att du fått en cykel :-) Såg så härligt ut när du kom cyklande. Jag pratade just om cykel härom dagen. Undrar om jag kan cykla nu eftersom jag har så dålig balans. Men det kanske funkar. Ska nog ta å prova nån dag.
    Kram Tina

    SvaraRadera