söndag 15 maj 2011

ang min lilla tävling

Resultatet lär vänta på sig....
Linnéa  fick, i ett obevakat ögonblick, syn på sticket och tänkte nog att hon skulle hjälpa farmor lite.  
Men är man 4 år och ivrig som få, har man inte riktig koll på stickorna.
Det blev inte så bra, om jag säger. 
Jag får börja om, inte mer med det :)


F ö har helgen varit fin-fin. 
Vädret har varit med oss och Linnéa har strålat ikapp med solen.
På lekplatsen hittat hon två nya kompisar och de lekte och lekte och lekte, (tills jag tröttnade och ville gå hem).
Det är så härligt att se ungar, hur lätt de finner varandra. 
Någon frågar "ska vi leka" och sedan är de i full gång.

Linnéas idol, Eric Saade, på TV= fullkomlig lycka.
Hon kämpade stenhårt för att hålla sig vaken så hon fick se hans bidrag.


När han sedan knep tredje platsen sov min lilla hjälpreda sedan länge.



3 kommentarer:

  1. Vilket "duktigt" barnbarn du har. :)

    Så du har en blogg. Då får jag väl ta och läsa din lite då och då precis som jag gör med två andra. :)

    Att Eric Saade kom 3:a var väl bra men att de som vann gjorde det är inte något jag förstår.

    Ha en underbar dag!

    Kram Mari (som du träffade i Eslöv i vintras)

    SvaraRadera
  2. Ett sånt härligt barnbarn du har Carina :-)) Hon ville väl testa å kunna sticka som farmor kan jag tro. Du får lära henne. Barn lär sej fort. Ja det blev en tredjeplats i går å jag håller med Linnea Saade var bra :-))))
    Ha en go söndag och en lika go kommande vecka.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Håller med Tina, du får lära den lilla damen att sticka ;-).
    Eurovision var ju hemskt spännande men trist att Eric inte vann ...
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera